Benjamin Nabarro er omtalt av Musical Opinion som «en fremragende kunstner» og har opptrådt over hele Europa, Nord-Amerika, Afrika og i Midtøsten og Østen. Som solist og gjestekonsertmester har han spilt med BBC Symphony Orchestra, BBC Scottish Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra og Scottish Chamber Orchestra, samt med Philharmonia Orchestra, hvor han fremførte Sjéhérazade under ledelse av Charles Dutoit. Hans solistopptredener er blitt rost for «stilrenhet, elegant frasering og enestående teknisk perfeksjon» (Musical Opinion). Benjamin er en hyppig gjest i Nash Ensemble, med konserter over hele verden, og har gjort en rekke innspillinger for Hyperion og Dutton. Han har fremført konserter av blant andre Glazunov, Mendelssohn, Mozart og Brahms, og er jevnlig invitert til festivaler som Schleswig-Holstein, Mecklenburg-Vorpommern, Nürnberg, Cheltenham, BBC Proms, Aldeburgh og Bath. Han spiller på en fiolin bygget av G.B. Rogeri i 1695.
Forside |
fiolin